Problema lipsei de locuri în dializă a rămas în trecut odată cu lansarea Centrului de Dializă din Chișinău, deschis în cadrul proiectului de parteneriat public privat pentru servicii de dializă în R. Moldova.
Mai mult, grație dotării Centrului de Dializă cu echipament medical suplimentar circa 440 pacienţi cu boli de rinichi în stadiul terminal pot beneficia de servicii de dializă de înaltă calitate. Astfel Centrul „BB-Dializă” se plasează printre cele mai mari Centre de Dializă din Europa.
„În prezent, Centrul de Dializă deserveşte peste 320 de pacienţi, ceea ce reprezintă mai mult de 60% din numărul total al pacienţilor dializaţi din R. Moldova. Recent, pentru prima dată în istoria servicului, am deservit un pacient care a inițiat dializa la vârstă de 81 de ani”, a subliniat Petru Cepoida, director medical al Centrului „BB-Dializă”.
Din momentul deschiderii, ianuarie 2016, Centrul de Dializă a primit peste 180 de pacienţi noi, atingând o rată de înrolare de 3 ori mai mare în comparaţie cu cea existentă înainte de pornirea unităţii de dializă.
Echipamentul nou de ultima generaţie, dotare tehnică exhaustivă, consumabile calitative, toată medicaţia necesară, confort la nivel superior sunt completate de abordarea profesionistă a personalului medical.
Calitatea înaltă a serviciilor acordate se confirmă şi prin transferul masiv a pacienţilor din alte unităţi de dializă din Republica Moldova, inclusiv din stânga Nistrului.
În premieră pentru Republica Moldova, Centrul de Dializă, în mod regulat, organizează chestionarea pacienţilor privind calitatea serviciilor prestate. În funcție de rezultatele sondării, pe parcursul anului, mai multe propuneri ale pacienţilor au fost implementate: s-a lărgit spectrul de medicamente, a fost elaborat ghidul pacientului care relatează detaliat particularităţile procedeului de dializă şi specificul dietei a pacientului dializat; s-a inclus un nou meniu alimintar, a fost majorat volumul serviciilor prestate de psihologul Centrului de Dializă etc. Cutia pentru sugestii s-a dovedit a fi o modalitate eficientă de a-i oferi pacientului servicii compatibile cu așteptările lui.